12x
ACTIVE LINE PLUS EngineThe BOSCH Active Line Plus engine comes from a versatile range of engines -perfect for riders seeking new adventures -be it is the discovery of new landscapes or free rides outside the city. The engine is silent while also provinding a smooth and steady acceleration -reaching up to 25km/h. The light weight of 3.2kg and compact structure make the bike easy to use and handle. Strong points: - A maximum couple of 50Nm for a smooth and steady acceleration. - A satisfying assistance perfectly adapted to travels in the city or weekend rides. - The engine that reaches up to 25km/h for more mobility on a daily basis. |
![]() |
![]() |
BOSCH Purion ScreenFind all the essential data at the tip of your thumb: the BOSCH Purion screen is synonymous with optimum efficiency and accuracy. The design has been adapted to the functionnality. it is a minimalist dashboard for those who want to keep their handlebar clear, wether they ride in the city or the mountains. While riding, you can easily have access to the necessary data with your thumb; the hands remain on the handlebar. 5 driving modes provide the best support in every situation you may come across. |
![]() |
SHIMANO ALTUS Rear Derailleur - 8 GearsShift gears with just one finger, fastly and accurately. Using this derailleur is easy and instinctive. |
![]() |
SHIMANO BR-MT200 Hydraulic Disc BrakesHydraulic disc brake's lever. Strong points: - Versatile conception adapted to a wide range of bike models. - Less noise from the pads. - Braking power adapted to the needs of beginner riders. - Travel of the brake lever easy to reach for small hands. - Performance from the SHIMANO hydraulic disc braking system. - Performing, reliable and less noisy braking. |
![]() |
KALKHOFFChez OVELO, on ne veut que le meilleur pour vous. |
![]() |
![]() |
Afficheur/Ecran | Bosch Purion |
---|---|---|
![]() |
Aide au démarrage | Yes |
![]() |
Assist | 4 modes d'assistance + mode piéton |
![]() |
Autonomy | Up to 160Km |
![]() |
Battery | Bosch 400Wh |
![]() |
Performance | 400Wh |
![]() |
Batterie Ampere heure | 11,1 Ah |
![]() |
Capacité de la batterie | 11,1 Ah (400 Wh) |
![]() |
Puissance Chargeur | 2A / Hour |
![]() |
Position Moteur | Central |
![]() |
Moteur Category | Central Bosch |
![]() |
Moteur | Bosch Active Plus (50Nm) |
![]() |
Couple Moteur | 50Nm |
![]() |
Puissance Moteur en Watts | 250Watts |
![]() |
Voltage | 36 Volts |
![]() |
Speed | 25km/h |
![]() |
Cadre | Bosch Comfort V1, aluminium |
---|---|---|
![]() |
Handlebar | Concept City Cruiser |
![]() |
Suspension de selle | No |
![]() |
Taille de roue | 28" |
![]() |
Pneus | 28": Schwalbe Energizer Life, 40-622 |
![]() |
Garde-boue | Yes |
![]() |
Béquille | Side Stand |
![]() |
Poignées | Herrmans Click |
![]() |
Chaîne | KMC X8 |
---|---|---|
![]() |
Nombre de Plateaux | Simple Plateau |
![]() |
Derailleur | Shimano Altus 8v |
![]() |
Fourche | Suntour |
---|---|---|
![]() |
Modèle Fourche | Suntour NEX |
![]() |
Tout Suspendu | No |
![]() |
Brakes | Shimano BR-MT200, Hydr. Disc Brake (180/180) |
---|
![]() |
Fabrication | Assemblé en Allemagne |
---|---|---|
![]() |
Type de cadre | Col de Cygne |
![]() |
Type Of Use | City, Road |
![]() |
Poids total autorisé | 130kg |
![]() |
Garantie | Cadre 10 ans, moteur et batterie 2 ans |
![]() |
Sonnette | Yes |
![]() |
Colour | Gris |
vélo un peu lourd mais normal pour un VAE, la qualité de fabrication et assemblage sont là, très agréable et efficace en ville comme sur la route en campagne très vallonnée. Moteur silencieux. Seul petit reproche : le vélo arrive monté à 90% (reste le guidon) mais le dérailleur était très al réglé et sur la vitesse 1 ça tapait dans les rayons, heureusement que je m'y connais (VTTiste sérieux) pour régler ça pour mon épouse; d'autres auraient fini chez un mécano. Je recommande ce VAE et le site ovélo
Ma Bicyclette col de cygne me convient tout à fait
après 2 changements de vélo pour défaut de livraison le dernier me convient parfaitement
Premier essaie aujourd’hui. Agréable vtc Attention aux petites tailles comme moi 1,58 m, je touche la pointe du pied seulement par terre en vélo xs. Il va falloir que je soit habile de mes jambes à l’arrêt. Mais très contente de mon achat tout de même.
TB Jusqu'à présent, tout va bien
Très bon rapport qualité - prix La notice de montage est trop générale. Aucun paragraphe n'est dédié spécifiquement à ce vélo.
Excellent accompagnement
Vélo super léger, esthétique et maniable ! Batterie de 400WH hyper autonome pour au moins 100km de balade ! Cadran très simple d’utilisation
Vélo très solide et super rapport qualité prix
Parfait ....emballage , vélo tout est vraiment conforme a la commande je conseillerai volontiers a un ami , bravo cela devient rare de nos jours
Finition un peu light mais vu la super promo c'est un très bon achat: moteur et batterie Bosch, freins à disque hydraulique, guidon règlable multipositions, selle amortie ... un excellent rapport qualité-prix.
Excellent vélo Un vrai plaisir d’aller travailler avec
Très bon vélo